Pomoc w uzależnieniach

12-05-2010

Problemy wynikające z nadużywania alkoholu w/g książki Ewy Woydyłło "ABY WYBACZYĆ" podzielę na trzy części. Obejmują one kolejno tematy interesujące osoby, których "bliscy alkoholicy" jeszcze nie chcą słyszeć o leczeniu.

Część 1:

Przed leczeniem już odbywają kurację odwykową

Część 2:

Podczas leczenia oraz są po takiej kuracji

Część 3:

Po leczeniu

Problemy wynikające z nadużywania alkoholu należą do codziennego repertuaru ludzkich cierpień. Spotykamy się z nimi wszyscy, jeżeli nie bezpośrednio w naszym własnym domu, to wśród ludzi, których znamy, widujemy, z którymi pracujemy. Zetknięcie z tymi problemami wywołuje najczęściej lęk, gniew i bezradność.

Z problemami tymi można sobie poradzić, podobnie jak z większością innych ludzkich zmartwień. Zanim sam alkoholik uzna, że jest alkoholikiem, przeważnie przeczuwają to lub podejrzewają osoby z najbliższego otoczenia. Najczęściej są to żony lub mężowie, matki i ojcowie, siostry, bracia, synowie, córki lub dalsza rodzina.

Dopóki bliskim osobom starcza cierpliwości i sił do znoszenia krzywd, rodzina na ogół nie wychodzi "z problemem" na zewnątrz. Gdy cierpliwość się kończy, zgłaszają się do poradni (taki punkt istnieje w Wapnie) szukają pomocy u psychiatry lub psychologa. Zaczynają też między sobą rozmawiać "o problemie", a niekiedy zwierzają się komuś spoza rodziny. Prędzej czy później trafiają na właściwą pomoc zarówno dla siebie jak też dla alkoholika.

O ile będzie Państwu taka pomoc potrzeba napisze o niej więcej. Odpowiem na pytanie: Czy to coś złego, że na zabawie lub imieninach ktoś lubi wypić? Czy alkohol zawsze szkodzi?

Ile alkoholu można wypić bezpiecznie?

13-05-2010
Odpowiedż na pytanie: Ile alkoholu można wypić bezpiecznie, aby się nie uzależnić?

Nikt tego nie jest w stanie jednoznacznie określić ze względu na indywidualne różnice psychofizyczne. Alkoholikiem może być ktoś, kto wcale nie pije więcej niż inni i nie musi też pić codziennie.

Z piciem bezpiecznym, określanym również często jak towarzyskie, mamy do czynienia wtedy, gdy nie powoduje ono żadnych problemów zdrowotnych, emocjonalnych, rodzinnych lub zawodowych. Nie sposób jednak podać uniwersalnej recepty.

Ilość, która dla 14-letniego chłopca jest za duża, dla 40-letniego mężczyzny może być "akurat". Co do kobiety w ciąży lub karmiącej matki jest niedopuszczalne, dla przeciętnie zdrowej, dorosłej osoby może być szkodliwe. (W szczególnych okolicznościach, nawet dla dorosłych i nawet w minimalnych ilościach alkohol może się okazać niebezpieczny).

Pijak a alkoholik

21-05-2010

Jaka jest różnica między"pijakiem"', a alkoholikiem"? Pijak to człowiek, który dużo pije, lecz kontroluje swoje picie, na przykład w każdej chwili (jeśli tylko zechce) może przestać pić. Alkoholikiem jest osoba chora, a więc taka, która uzależniła się od alkoholu, tj.utraciła kontrolę nad ilością wypijania trunku.

Pijak pije,bo lubi pić alkohol. Alkoholik pije, bo musi pić, choć nie zawsze lubi. Jeżeli jednak znaczenie dla żony ma rozstrzygnięcie czy jej mąż, który od kilku lat niemal codziennie się upija, robi to jak "pijak" czy jako" alkoholik"?.

Pijak choć może przestać pić na ogół nie przestaje. Pije bo chce i lubi pić. Zarówno jeden i drugi mają kłopoty zdrowotne, rodzinne ,czyli problemy związane z piciem alkoholu.

Amerykanie wymyślili test pozwalający wyłowić osoby pijące nadmiernie, tj. osoby z problemem alkoholowym. Test nosi nazwę CAGE(klatka) Cut - czy ograniczyłeś swoje picie? Angry -czy ktokolwiek był na ciebie zły z powodu picia? Guilty -czy kiedykolwiek miałeś poczucie winy z powodu tego, co zrobiłeś po pijanemu? Empty - czy kiedykolwiek piłeś na pusty żołądek? Wystarcza odpowiedź na jedno pytanie twierdząco, aby uznać, że mamy do czynienia z problemem alkoholowym.

Cóż z tego testu wynika? To mianowicie, że sam pijący może wprawdzie nie przeżywać żadnych problemów, ale jeżeli w jego otoczeniu ktokolwiek się niepokoi, obawia lub martwi z powodu jego picia,znaczy to,że problem istnieje.



Komentarze






anonim na Wapno.info

19:36 19-01-2012

Pani Beatko proszę zgłosić się do Urzędu tej miejscowości w której Pani mieszka i poszuka Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii ,udzielą Pani szczegółowej informacji.Proszę o odwagę.Pozdrawiam


anonim na Wapno.info

10:57 14-01-2011

To zrozumiałe!!!!!


anonim na Wapno.info

20:46 09-01-2011

A ja też uzależniłam się od kiełbachy...mojego męża.


anonim na Wapno.info

06:18 09-12-2010

Na niskim poziomie ta 'wieprzowina"Bezmuzgowie


anonim na Wapno.info

12:30 06-12-2010

W sowieckiej Rosji to dragi biorą Ciebie!


anonim na Wapno.info

19:44 03-12-2010

A mnie strach ogarnia,jak czytam,że ktoś lubi brać dragi.Paniczny strach...


anonim na Wapno.info

14:18 03-12-2010

Nie wiem co mam robić. Mąż uzależnił mnie od wieprzowiny i wyparł się syna wędliniarza.


anonim na Wapno.info

16:10 02-12-2010

A ja lubię brać dragi.


anonim na Wapno.info

10:27 11-11-2010

A ja lubię Was.


anonim na Wapno.info

16:50 04-11-2010

i placki


anonim na Wapno.info

16:50 04-11-2010

lubię kaszkę


anonim na Wapno.info

09:46 31-10-2010

Właśnie to robię!!!!


anonim na Wapno.info

19:01 29-10-2010

Wypisywać takie dyrdymały każdy potrafi,a spisać z książki jest jeszcze łatwiej.Pochylić się nad nieszczęśliwym człowiekiem mało kto potrafi.Zamiast wypisywać ' mądrości' poświęć swój czas drugiemu człowiekowi,który jest obok Ciebie.maj


anonim na Wapno.info

07:53 27-10-2010

anonim napisał: Kto wypisuje te dyrdymały?Dlaczego i po co? 1. Abyś miał wiedzę na temat tej choroby. 2. Aby ustrzec Cię przed zgubnym nałogiem. 3. Abyś poznał skutki picia alkoholu. 4. Abyś wiedział gdzie szukać pomocy. 5. Abyś anonimowo nie krytykował czegoś co być może, w tej chwili Cię nie dotyczy.


anonim na Wapno.info

11:39 26-10-2010

Kto wypisuje te dyrdymały?Dlaczego i po co?


anonim na Wapno.info

16:51 25-10-2010

Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.Wszyscy je widzą. Najpiękniejszym co możemy odkryć jest tajemnicą.


anonim na Wapno.info

16:48 25-10-2010

Wyobraż sobie,że wyobrażnia jest ważniejsza od wiedzy! Chcę powiedzieć,że Cię lubię pomimo zadających takich pytań? Skończ filozofię lub teologię to coś znajdziesz?Poza tym nie dyskutuje się z takim człowiekiem,któremu nic się nie podoba.


anonim na Wapno.info

14:47 24-10-2010

Kto pisze te 'uduchowione' teksty?Co chcesz przez nie powiedzieć?


anonim na Wapno.info

17:47 23-10-2010

Wiara wypędza strach. Wiara bez pracy jest martwa. Bóg przemawia przez ludzi. Bóg nie zamyka jednych drzwi nie otwierając Ci innych


anonim na Wapno.info

07:32 30-09-2010

Życie jest zbyt cenne,nie niszcz go.Życie jest życiem,ocal je.Życie jest tragedią,nabierz sił,Życie jest pieśnią,śpiewaj ją.


anonim na Wapno.info

15:31 29-09-2010

Życie jest okazją,skorzystaj z niej Życie jest pięknem,podziwiaj je. Życie jest rozkoszą,zakosztuj jej. Życie jest marzeniem,spełnij je Życie jest wyzwaniem,staw mu czoło. Życie to obowiązek,spełnij go. Życie jest grą,prowadz ją. Życie jest skarbem,troszcz się o niego. Życie jest bogactwem,strzeż go. Życie jest miłością,raduj się nią. Życie jest tajemnicą,poznaj ją


anonim na Wapno.info

07:32 19-07-2010

Proszę się skontaktować w punkcie,omówimy!


anonim na Wapno.info

22:11 18-07-2010

mama bardzo chce gorzej z synem on sie nie zgodzi na zadne leczenie bardzo chetnie skorzystam z pomocy dobrego terapeuty,


anonim na Wapno.info

10:04 18-07-2010

Ja też nie biorę bo szanuję zdrowie, Panie doktorze!


anonim na Wapno.info

16:17 17-07-2010

"...Czy ja biorę herę? Nie Panie Doktorze, ja w żyłę nie daję! Nie palę marihuany, ścierwa też walę!.."


anonim na Wapno.info

20:30 08-07-2010

Jeżeli "MAMA" będzie miała takie życzenie,postaram się o dobrego terapeutę.Mamo walcz,domyślam się.,że Twój syn jest jeszcze bardzo młody i dlatego w a l c z.ODWAGI W a r t o. KONIECZNIE


anonim na Wapno.info

20:12 07-07-2010

kochana mamo naprawdę proszę próbować alkoholizm to choroba i trzeba ją leczyć sa specjaliści ,ktorzy pomogą wiem coś o tym


anonim na Wapno.info

20:11 07-07-2010

zgadza się ma imię na M


anonim na Wapno.info

15:00 06-07-2010

Ja wiem,że miłością się nie wyleczy,ale może się uda,próbuj Mamo.


anonim na Wapno.info

14:58 06-07-2010

Zmiany w wyniku krzywdy. Proces przebaczania wymaga ogromnej zmiany zarówno w sferze uczuć,jak i przekonań. Niektórzy po drodze rezygnują -brakuje sił by taką zmianę urzeczywistnić. Ci którym udaje się całkowicie przebaczyć krzywdę,osiągają dwie korzyści:uwalniają się od nienawiści,a także wypracowują sobie nowy system przekonań-nowy pogląd na przyczyny i skutki zdarzeń w ich życiu.


anonim na Wapno.info

09:57 01-07-2010

Mamo kochana jak nie dajesz sobie rady poproś tych,którzy są do tego powołani,a pokonasz,przecież On Cie kocha i Ty Jego.ŻYCZĘ sukcesu .Trzeba bardzo dużo "nawracać"Proszę nie być w tym samotną.Pozdrawiam


anonim na Wapno.info

09:52 01-07-2010

A ja Go znam bardzo dobrze ma imię na "M"


anonim na Wapno.info

22:27 30-06-2010

zazdroszcze pani uporu i siły ja niestety nie mam siły walczyć z nałogiem syna który pije bez przerwy


anonim na Wapno.info

17:36 29-06-2010

bardzo dziękuje,ale wyadaje mi sie,że nie myślimy o tej samej osobie,nasz terapeuta nie jest z naszych okolic ,no chyba że się mylę .żona alkoholika


anonim na Wapno.info

20:32 27-06-2010

Nic dodać nic ująć,a tak nawiasem mamy wspólnego przyjaciela (terapeutę)Zyczę sukcesu i gratuluję.


anonim na Wapno.info

16:55 27-06-2010

przez ponad 20 lat byłam żoną alkoholika,codzienny strach kiedy wróci do domu i jak będzie się zachowywał.Nikt nie zmusi alkoholika do leczenia nawet Sąd /wiem co pisze/.Leczenie przymusowe kończy się,alkoholik wraca do domu i niestety prędzej czy później zaczyna dalej pić.Sam musi chcieć przestać pić ,ale trzeba zawsze dać szansę pomóc i wspierać.Właśnie wsparcie ze strony osoby najbliższej jest najważniejsze.Kiedy zabrakło mi sił na walkę z wlasnym mężem zaczęłam szukać pomocy,dotarłam do terapeuty/mąż nie chciał słyszeć o leczeniu,czy zgłoszeniu się do AA/znalazłam osobę ,która mi pomogła.Kilkakrotnie przyjeżdzał do nas do domu rozmawiał najpierw ze mną ,następnie z mężęm.Udało sie namówić męża na leczenie.Stan Jego był bardzo ciężki najpierw trafiliśmy na detoks,po 8 dniach/strasznych dla mnie i męża/pobytu na oddziale wrócił do domu,ale to dopiero początek drogi.Kolejny etap to pobyt w zamkniętym Oddziale Leczenia Uzależnień przez 8 tygodni i ciężka praca z psychologiem.Udało się ,na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć,że razem przeszliśmy ciężką drogę ale naprawdę było warto.Z perspektywy czasu powiem,że od ponad 2 lat mój mąż nie pije,stał się innym człowiekiem,otrzymał dobrą pracę,stał się sznowanym człowiekiem.Nasze małżeństwo wisiło na włosku i pewnie gdybym tak do końca słuchała znajomych ,oraz rodziny dzisiaj nie byłoby nas, ale mój upór i wiara ,że się uda zwycięzyły.Ale to nie koniec nadal korzystamy z pomocy terapeuty,który teraz już mogę powiedzieć stał sie naszym przyjacielem.Warto było walczyć.Od dnia kedy mąż trafił na oddział w naszym domu nie ma alkoholu/nawet w Święta/bez tego można żyć.Rodzina i spokój jest najważniejsza.Oczywiście strach jest zawsze,boje się żeby ten koszmar nie wrócił i modle się codziennie dziekując Bogu za łaskę trzeżwości.Alkoholizm to poważna choroba i to nie tylko pijącego,ale całej Jego rodziny.nie należy się wstydzić mówić, tylko iść z uporem do przodu i pomóc.Życzę Pani dużo uporu i siły a napewno się uda.Żona alkoholik


anonim na Wapno.info

21:56 21-06-2010

Czy kobieta,która mimo wszelkich usiłowań nie może sobie poradzić z alkoholizmem męża,powinna:jak najszbciej przeprowadzić rozwód - w imię dobra dziecka i swojego własnego, skierować sprawę do sądu,żeby ktość inny zajął się pijanstwem męża, narażać dalej siebie i dziecko,wyrozumiale przyjmując chorobę męża jako nieuniknioną konieczność losu,skoro to jest podobno choroba? Rozwód nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.Czasami bywa jednak nieunikniony-wtedy na przykład,gdy nie ma innej możliwości,by zapobiec krzywdom wyrządzony przez alkoholika jego najbliższym.w/g Ewy Woydyłło,skierować sprawę do sadu,aby ktoś kompetentny,w imię prawa,pociagnął męża do odpowiedzialności za to co wyrządził pani i dziecku.Pijaństwo męża nie podlega żadnej karzę.Natomiast zgodnie z przepisami kodeksu karnego lub cywilnego odpowiada on za czyny krzywdzące jego bliskich.Pani musiała by wykazać konsekwencję,odwagę i szczerość w określeniu tych czynów, za ktore sąd mógłby go sądzić.Jestem przeciwna karaniu za picie,popieram karanie za złe zachowanie,wykroczenia i przestępstwo popełniane przez alkoholika.Nie powinna pani potulnie dać sie krzywdzić mężowi,choćby to wynikało z jego choroby.Zarazem trzeba pamiętać o tym,że sama kara za zwykłe czyny nie wystarcza,by alkoholik przestał pić.Jednym sposobem powstrzymywania alkoholizmu jest odpowiednia terapia.


anonim na Wapno.info

11:22 21-06-2010

Mężowi kazano chodzić na mityngi AA,czy się z kolei nie uzależni się od tych mityngów? Z praktyki klinicznej wynika,że ci pacjenci,którzy po kuracji odwykowej często chodzą na mityngi AA,szybko znajdują sobie zaufanego sponsora i zaczynają stosować w życiu program Dwunastu Kroków.Rzadziej miewają nawroty choroby oraz zdecydowanie lepiej sobie radzą z problemami w życiu osobistym i zawodowym.Jeżeli nawet ten styl życia tworzy swego rodzaju uzależnienie,to jest ono nieszkodliwe.


anonim na Wapno.info

11:11 21-06-2010

Kolega z którym pracuje pije.Wszyscy staramy się mu pomóc,ale nic nie skutkuje,najgorsze,że nie chce słyszeć o leczeniu,czy można mu pomóc? Obawiam się,że nie.Nie oznacza to jednak,by jego los był przesądzony.Alkoholicy często decydują się na leczenie nie wtedy,gdy eszyscy starają się pomagać,lecz wtedy ,gdy ludzka cierpliwość zostanie wyczerpana.Paradoks?Trochę tak.Na tej zasadzie oparta jest nowoczesna koncepcja interwencji,czyli celowego spiętrzenia sytuacji kryzysowej i postawienia alkoholika przed koniecznością wyboru:pić dalej czy się leczyć.decyzji o leczeniu powinno towarzyszyć poparci otoczenia możliwość zachowania pracy,życzliwość bliskich,wsparcie rodziny i znajomych.Decyzja,że pije się dalej,powinna nieść dotkliwe konsekwencje:utratą pracy,wycofanie wsparcia i odmowa świadczenia takich usług,dzięki którym alkoholikowi wszystko jakoś uchodziło płazem.


anonim na Wapno.info

17:06 19-06-2010

Czy czynniki genetyczne są przyczyną alkoholizmu???? Od dawna naukowcy wiedzą,że alkoholizm ma charakter "rodzinny" i to nie tylko w tym sensie,że powoduje pewne typowe zaburzenia emocjonalne u ko-alkoholików,ale również,że może"ciągnąć się" przez kolejne pokolenia.W wielu badaniach zwraca się uwagę na większą częstotliwość występowania alkoholizmu u krewnych i potomków alkoholików niż w ogólnej populacji.Nie zna się jednak reguł genetycznych przekazywania tej predyspozycji.Natomiast wiedza wystarcza w zupełności do tego,by dzieci alkoholików traktować jako grupę zwiększonego ryzyka.W Polsce również coraz więcej terapeutów zaczyna do nich docierać z odpowiednimi programami profilaktycznymi i edukacyjnymi,alkoholizm rozwija się w wyniku współwystępowania czynników biologicznych,psychologicznych i społecznych.


anonim na Wapno.info

16:54 19-06-2010

Chciałabym bardzo pomóc mężowi już teraz,gdy jeszcze przebywa na kuracji,jak to zrobić???? Też zacząć zdrowieć,tyle że z innej choroby - z koalkoholizmu.Zeby,gdy on wyzwoli się z obsesji picia,pani też będzie wolna od obsesyjnego lęku,złości,niedowierzania,podejrzliwości pilnowania,kontroli.Gdy mąż zacznie uczyć się nowego życia,żeby pani umiała wybaczyć mu dawne. Osobiście nie znam lepszego sposobu niż ten,który "AA"


anonim na Wapno.info

12:14 19-06-2010

Chuck Norris nie ma zejść po amfie.


anonim na Wapno.info

08:01 18-06-2010

kobiety i alkohol. Kobiety spożywają znacznie mniej alkoholu niż mężczyżni i przez to znacznie rzadziej doświadczają problemów z powodu picia.Alkohol działa bardziej toksycznie na organizm kobiety niż mężczyzny,ponieważ ich organizm wykazuje mniejszą zdolność do obrony przed negatywnymi konsekwencjami picia.


anonim na Wapno.info

12:12 16-06-2010

Samoakceptacja Wierzę,że jestem miła i sympatyczna.Dzisiaj przyznam się do posiadania potrzeb i zacznę zabiegać o ich zaspokojenie.Nie muszę się ludżmi opiekować,by mnie lubili.Sprawianie innym przyjemności tylko po to,żeby mnie akceptowali,to zajęcie wyczerpujące,poniżające i niewarte zachodu.Przez wiele lat nie przyznawałam się do posiadania potrzeb.Snułam się po świecie niczym dziurawy worek i kradłam innym resztki.Myślałam,że miłość i przyjażń opierają się wyłącznie na tym,co ja mogę zrobić dla innych.Dzisiaj ogłasza wszem i wobec,że jestem miła i sympatyczna.Wystarczy bym sama w to uwierzyła.Stawiam sobie taki cel i zamierzam go osiągnąć. Rokelle Lerner "Codzienne Afirmacje"


anonim na Wapno.info

10:42 16-06-2010

Dlaczego kobiety w ciąży lub karmiące nie powinny pić alkoholu? Alkohol znajdujący się krwiobiegu matki dostaje się do krwiobiegu płodu lub wraz z pokarmem -do krwiobiegu niemowlęcia.Podobnie zresztą nikotyna,kofeina,leki i inne substancje chemiczne zażywane przez kobiety.Zostały zdefiniowane dwa zaburzenia będące skutkiem używania alkoholu przez przyszłe matki:płodowy zespół alkoholowy i wpływ alkoholu na płód.Krótko mówiąc,pijąca matka -jeżeli nawet sama nie dozna przykrych konsekwencji -może trwale uszkodzić swoje dziecko.


anonim na Wapno.info

09:02 16-06-2010

Co należy do dokumentacji:opinia wydana przez biegłego,protokół z rozmowy z osobą zgłaszającą do komisji przypadku nadużywania alkoholu,protokół z osoba uzależnioną od alkoholu,wywiady środowiskowe,informacja policji oraz dokumentacje zebrana przez komisję(potwierdzenia wezwań i inne)


anonim na Wapno.info

08:58 16-06-2010

Do zadań gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w ramach działań wynikających z instytucji prawnej zobowiązania do leczenia należy. 1.przyjęcie zgłoszenia o przypadku występowania nadużywania alkoholu z jednoczenym wystąpieniem przesłanek z art.24 2. Wezwanie na rozmowę osoby,co do której wpłynęło zgłoszenie o wystąpieniu przesłanek z art.24 ustawy i pouczenie jej o konieczności zaprzestania działań wymienionych w art.24 lub poddania się leczeniu odwykowemu. 3.Skierowanie ww osoby na badania przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego (art.25) 4.Przygotowanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym wraz z opinią wydaną przez biegłego (art.26.ust.3) 5.Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania do sądu rejonowego właściwego według miejsca zamieszkania (art.26.ust.3)


anonim na Wapno.info

21:13 12-06-2010

Już teraz nie bierze?


anonim na Wapno.info

22:47 11-06-2010

Chuck Norris przez dziesięć lat brał heroinę i sie nie uzależnił. To heroina uzależniła się od Chucka Norrisa.


anonim na Wapno.info

14:44 11-06-2010

Następny temat to-co należy do zadań gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w ramach działań wynikających z instytucji prawnej zobowiązania do leczenia.


anonim na Wapno.info

14:39 11-06-2010

Współuzależnienie obejmuje takie zjawiska,jak:cierpienie i chaos emocjonalny,zaburzenia psychosomatyczne włącznie z nerwicą,zażywanie leków nasennych,uspakajających,także alkoholu,dla uśmierzenia bólu,napięcia i niepokoju,system iluzji i zaprzeczania,który przeszkadza w realnej ocenie problemów związanych z alkoholem,zachowywanie układu małżeńskiego,rodzinnego,który podtrzymuje picie alkoholu.leczenie współuzależnionego wymaga odpowiedniego postępowania terapeutycznego.


anonim na Wapno.info

09:27 11-06-2010

pomoc dla dorosłych członków rodziny z problemem alkoholowym.Współuzależnienie.Szkody zdrowotne wywołane alkoholem nie ograniczają się tylko do szkód występujących u osób uzależnionych,lecz także ich członków ich rodzin.Członkowie z najbliższego otoczenia osoby uzależnionej żyją w stanie permanentnego stresu,co staje się przyczyną wystąpienia u nich stałych zaburzeń związanych z przystosowaniem,określonych mianem współuzależnienia .Jakie to zjawiska ---póżniej!! wspóluzależnienia


anonim na Wapno.info

06:57 11-06-2010

Jak się zachować w czasie spotkań ze znajomym,który odbywa właśnie terapię? Czasem zdarza się,że bardzo chcielibyśmy z kimś się spotkać,a gdy już do tego dojdzie,zupełnie nie wiem jak się zachować.Nabieramy wówczas wody w usta,a jeśli już coś powiemy,mamy potem wrażenie,że była to tylko pusta gadanina.A tymczasem nasz rozmówca oczekuje od nas szczerego uścisku dłoni,ciepłego uśmiechu i prostego pozdrowienia w rodzaju"Miło cię znów widzieć".To wszystko.Może nie odpowiedzieć nic więcej poza zwyczajnym "dziękuję",ale ma świadomość,że zdajemy sobie sprawę,iż w jego życiu dzieje się coś wyjątkowego.


anonim na Wapno.info

08:52 10-06-2010

Jednym z najtańszych sposobów wyleczenie mężczyzny z alkoholizmu jest ofiarowanie mu samochodu. Ryszard Podlewski


anonim na Wapno.info

08:50 10-06-2010

Czy pozostałym członkom rodziny wolno pić alkohol? To pytanie łączy się z poprzednim (dnia 2.06.2010).jeżeli w życiu rodziny istniały sytuacje zwyczajowo związane z piciem alkoholu (koktajl przed obiadem czy piwo z krakersami w czasie oglądania telewizji),należy zastanowić się,czy możliwe byłoby zrezygnowanie z nich. Uniknięcie sytuacji tradycyjnie wiążących się z piciem alkoholu będzie dla zdrowiejącego alkoholika wielką pomocą. Przy jakiś szczególnych okazjach można zrobić wyjątki: na przykład w czasie świąt można ,jak zwykle czyni,podawać wino do obiadu. Musimy jednak być wtedy szczególnie ostrożni, Nie proponujemy trzeżwiącemu alkoholikowi by kupował z tej okazji wino,tylko dlatego,że dotychczas właśnie to robił.Kupmy tylko tyle wina,ile zdołamy wypić do obiadu. Zadbajmy o to,aby alkoholik miał wówczas do wyboru jakieś inne napoje,serwowane w ten sposób,co alkohol.Niech to nie będzie coca-cola w puszce,podczas gdy inni piją z kryształowych kieliszków!


anonim na Wapno.info

18:28 09-06-2010

Jeżeli ktoś ma w domu alkoholika albo narkomana,to wcale nie jest mu do śmiechu... Ale dowcipy o Chucku Norrisie całkiem zabawne.


anonim na Wapno.info

08:28 09-06-2010

Z tego wszystkiego wniosek jest prosty-na leczenie „ćpunów” szkoda pieniędzy. Taka głupota jest nieuleczalna. Jagoda


anonim na Wapno.info

17:58 08-06-2010

Każdy ma swojego idola!Ten mi nie odpowiada.


anonim na Wapno.info

14:52 08-06-2010

"...W naszych duszach jest dziura, którą wypełniamy dragami... Nie lubię narkotyków, ale narkotyki lubią mnie..." Marilyn Manson


anonim na Wapno.info

13:51 08-06-2010

Podobno Zawisza Czarny chlał somę, a pod hełmem trzymał faję z haszem, który zdobył podczas wojen z Czyngis - Hanem i walił naprawdę fest. Truskawa - brachol "nieletniego ćpuna"


anonim na Wapno.info

13:44 08-06-2010

A dla mnie Twój komentarz to próba wywołania polowania na czarownice. Na szczęście święta inkwizycja w dzisiejszych czsach zbyt wiele do powiedzenia nie ma. "nieletni ćpun"


anonim na Wapno.info

01:44 08-06-2010

Poczucie humoru jest wskazane, ale nie w tym dziale. Dla mnie, są to nieudolne popisy nieletnich” ćpunów” Jagoda


anonim na Wapno.info

20:11 07-06-2010

Odrobina poczucia humoru jeszcze nikomu nie zaszkodziła,więc bez przesady.....


anonim na Wapno.info

23:31 04-06-2010

Jeżeli ktoś z poza Wapna czyta te dziecinne pierdoły, to z pewnością pomyśli, że w Wapnie mieszkańcy noszą zbyt ciasne czapeczki. Wasza dyskusja przypomina kłótnię małych dzieci: „Mój tata jest taki duży jak to drzewo, a mój tata sięga aż do nieba”. Wygląda na to, że większość rozsądnych ludzi przestała brać udział w dyskusji. Jagoda


anonim na Wapno.info

22:03 03-06-2010

Wiele dasz,nawet wtedy,gdy nic więcej nie dasz,jak tylko dobry przykład -SENEKA


anonim na Wapno.info

22:01 03-06-2010

Czy wolno nam mieć w domu jakiś alkohol,jeżeli członek naszej rodziny leczy się z powodu alkoholizmu? Doświadczenie uczy,że alkoholikowi początkującemu dopiero na drodze trzeżwości o wiele łatwiej jest wytrwać w abstynencji,gdy w domu nie ma alkoholu.Im mniej okazji i pokus do picia,tym spokojniej przebiega proces zdrowienia.Z pewnością nie okaże się pomocne celowe przechowywanie alkoholu w domu,co miałoby niby ułatwić alkoholikowi ćwiczenie silnej woli.Odpowiedż na to pytanie będzie zależało po części od zwyczajów pozostałych członków rodziny-od tego,czy rezygnacja z trzymania w domu alkoholu nie będzie dla nich zbytnim umartwieniem i nie będzie powodem konfliktów.Gdyby tak się miało stać,trzeba wypracować jakiś rodzaj kompromisu.


anonim na Wapno.info

22:25 02-06-2010

Chuck Norris rozpala w piecu samą marychą, a zaś włazi na dach, wkłada łeb do komina i wciąga jak dzik!!!


anonim na Wapno.info

20:33 02-06-2010

Chuck Norris ściąga takie buchy, że aż mu dym uszami idzie, a czerep się unosi...Przyjazna Marysia.


anonim na Wapno.info

19:40 02-06-2010

Pod pięcioma dzwonkami.Pewnego razu była sobie karczma POD SREBRNĄ GWIAZDĄ.Karczmarz nie mógł związać końca a końcem,chociaż robił co mógł,żeby przyciągnąć klientów,czyniąc karczmę wygodną,obsługę serdeczną,a ceny rozsądne.Więc zrozpaczony poszedł po radę do Mędrca.Wysłuchawszy jego żali,Mędrzec powiedział"To bardzo proste.Musisz zmienić nazwę swojej karczmy""Niemożliwe"odpowiedział karczmarz."Od pokoleń nazywa się Pod Srebrną Gwiazdą"i jest dobrze znana w całym kraju"NIE"stanowczo powiedział Mędrzec"Musisz ja teraz nazwać"Pod Pięcioma Dzwonkami i zawiesić rząd sześciu dzwonków u wejścia""Sześć dzwonków?Ależ to absurd.Jakiż z tego pożytek?""Spróbuj,a zobaczysz"powiedział Mędrzec z uśmiechem.A zatem karczmarz spróbował.I oto,co zobaczył.Każdy podróżny,który mijał karczmę,wchodzi żeby zwrócić uwagę na b ł ą d uważając,że nikt g o przedtem nie zauważył.Kiedy był już w środku,serdeczność obsługi robiła na nim wrażenie i zostawał,żeby odpocząć i w ten sposób karczmarz dorobił się fortuny,której na próżno tak długo poszukiwał. Niewiele jest rzeczy,które bardziej radują nasze:JA",niż poprawianie b ł ę d ó w in n y c h ludzi Anthony de Mello SJ


anonim na Wapno.info

16:13 02-06-2010

Darth Vader trzyma pod machą olbrzymią faję wodną i ściąga z niej potężne buchy...Nobiłankenobi.


anonim na Wapno.info

15:56 02-06-2010

Właśnie, właśnie pogódżcie się! Faja pokoju byłaby wskazana. Jimi Hendrix.


anonim na Wapno.info

12:51 02-06-2010

Wy niedoóczone profesory-wszyscy popełniacie błendy,wienc się nie mondrójcie.Jest to dział o nałogach,wienc wypalta fajke pokojó i pogućta sie.


anonim na Wapno.info

12:18 02-06-2010

Teraz dowiedz się jak piszemy wyrazy: "niezgodnie" i "szukałbyś". Gdy już będziesz to wiedzieć wyliczę inne popełnione przez Ciebie błędy.


anonim na Wapno.info

11:24 02-06-2010

Brawo! Nieżle jak na kogoś po zawodówce.


anonim na Wapno.info

09:45 02-06-2010

Acha! Nie bardzo pisze się osobno,widzisz też coś wiem !


anonim na Wapno.info

08:57 02-06-2010

Znalazł się filolog języka polskiego!


anonim na Wapno.info

11:42 01-06-2010

Ty zamiast czytać mądre książki o których piszesz lepiej weż się za elementarz. Nie dość, że Twoja wypowiedz jest pełna ortów, to jeszcze niebardzo wiadomo o co Ci chodzi.


anonim na Wapno.info

06:58 31-05-2010

No widzisz ,gdyby Marych napisał wszystko nie zgodnie z ortografią dotarło by do Ciebie prędzej,bo szukał byś w właściwych mądrych książkach pisanych przez ludzi,którzy się na tym znają,a nie od tych od którzy Ci tego dostarczją


anonim na Wapno.info

05:57 31-05-2010

Dlaczego mają pomóc Marychowi?,Przecież on nie bierze,Tobie się należy pomoc bronisz się rękami i nogami.


anonim na Wapno.info

00:25 31-05-2010

Nie musisz się o mnie troszczyć, znam ortografię wystarczająco dobrze. Pisząc na komputerze zdarzają się różne błędy, których jest mnóstwo w zamieszczanych tutaj tekstach. Błąd, który byłeś uprzejmy mi wytknąć zauważyłem po wysłaniu tekstu. Bardzo dziękuję za zwrócenie mi uwagi. Na przyszłość będę uważniejszy. Pozdrawiam. Marych


anonim na Wapno.info

17:08 30-05-2010

Ja po kokainę nigdy nie sięgnę i niepotrzebnie tak ją tu zachwalasz. Pamiętaj, że to twardy i niebezpieczny narkotyk, nigdy jednak nie jest za póżno na leczenie, są ludzie, którzy na pewno zechcą Ci pomóc, a Ty Marych lepiej sprawdż w słowniku jak się pisze wyraz mózg.


anonim na Wapno.info

23:33 29-05-2010

Ja prosty chłop jestem zdruzgotany Twoim popisem, jako eksperta od narkotyków! Przyznaję, że nie mam pojęcia, co się pali, co wciąga nosem a co daje w żyłę i jestem z tego bardzo zadowolony. Wiedz, że nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć, czym śmierdzą narkotyki. Bez względna to, jakie będziesz brał to powinieneś wiedzieć, że każdy narkotyk to świństwo, które zawsze prowadzi do wyprania muzgu a w końcu stężenia pośmiertnego. Myślę, że w końcu oprzytomniejesz, ale wtedy będzie dla Ciebie za późno. Marych


anonim na Wapno.info

16:25 29-05-2010

Kokaina,crack,przetwory liści krzewu coca-czy dobrze pisze?-euforia pewność siebie,brak potrzeby snu,brak aktywności(także seksualnej)rozszerzenie żrenic,katar,ból gardła,pociąganie nosem,Czy Ty tak sie czujesz?


anonim na Wapno.info

11:17 29-05-2010

Ludzie! Trawa to marihuana, crack to kokaina. Porównanie trawiarza do kokainisty jest jak porównanie kogoś kto przy sobocie wypije ze dwa piwa do kogoś kto codziennie pije denaturat. Nie dyskutuję z Wami więcej, bo Wy piszecie o rzeczach, o których nie macie pojęcia!


anonim na Wapno.info

11:04 29-05-2010

Marihuana nie skraca życia. Nie odróżniasz trawy od heroiny, nic nie wiesz o narkotykach, a mądrujesz się jakbyś wszystkie rozumy pozjadał. Nie mam Ci jednak niczego za złe. W końcu w jednym z komentarzy sam przyznajesz, ze jesteś prosrym chłopem...


anonim na Wapno.info

10:04 29-05-2010

Ja Ci napisze jak długo trwa ta wesołość!Jest to kontakt jednorazowy,a potem:Wyniszczenie organizmu,urojenia prześladowcze,omamy,wybuchy agresji,bezsenność,drgawki,przemiennie brak i wzrost łaknienia.Ponadto crack upośledza oddychanie,powoduje utratę wagi i ataki paranoidalne.To dla Ciebie za mało.Piszemy,a potem nie mów,że nie wiedziałem- wesołość tylko na dyskotece,a Ty jesteś młodą osobą.Poproś rodziców,aby Ci pomogli.


anonim na Wapno.info

23:31 28-05-2010

Albo jesteś jeszcze dzieckiem i to Cię usprawiedliwia. Albo świadomie robisz sobie jaja i jesteś niepoważny. Albo jesteś nieświadomy, bo ćpanie zrobiło swoje i wtedy już po Tobie. Po Twoim tekście widać ile „dobrego” ten specyfik Ci uczynił. Życzę dobrego nastroju, chociaż długiego życia Ci nie wróżę. Jedyna pociecha w tym, że ten świat będziesz żegnał wcześnie, ale za to w pokojowym nastroju. Marych


anonim na Wapno.info

21:33 28-05-2010

Ludzie, którzy nie palili nigdy trawy nie wiedza ile dobra ten specyfik mógłby uczynić. Wprowadza on bowiem w taki stan, że człowiek do wszystkich jest nastawiony pokojowo. Gdyby wszyscy ludzie palili trawę to wojen wcale by nie było. Wiedzieli o tym hipisi, którzy głosili pokój człemu światu.


anonim na Wapno.info

11:48 28-05-2010

Nie wiem jak długo popalisz?Potem tak wesoło nie będzie!


anonim na Wapno.info

06:37 28-05-2010

Zycie jest jak sen.Nigdy nie wiadomo kiedy się zacznie,a kiedy się skończy.Chyba ,że sami nastawimy budzik.Marcin Trawiński.Odpowiem na zadane pytanie?Czy kobieta,która mimo wszelkich starań nie może sobie poradzić z alkoholizmem męża,powinna?Ale to póżniej!


anonim na Wapno.info

22:29 27-05-2010

Palić zioło jest wesoło!


anonim na Wapno.info

16:58 27-05-2010

Na badanie kieruje Komisja,ustalany jest termin z psychiatrą i psychologiem do Wągrowca i Komisja płaci za takie badania,a o ile kieruje rodzina bezpośrednio do Sądu to badania zleca Sąd.


anonim na Wapno.info

15:23 27-05-2010

Rozumiem-na leczenie kieruje sąd,najpierw jednak delikwent musi być zbadany przez psychiatrę.A jak takiego alkoholika zmusić,aby zbadał go psychiatra?Czy takie badanie też jest jakoś regulowane przez prawo?


anonim na Wapno.info

12:24 27-05-2010

Informuję Państwa iż w Punkcie Konsulatcyjno- Informacyjnym w Wapnie znajduje się miesięcznik o promocji zdrowia,profilaktyce i terapii pt."Zagrożenia i Profilaktyka",zachęcamy do czytania.Punkt czynny jest w każdy wtorek od godziny 12-tej


anonim na Wapno.info

11:55 27-05-2010

Tylko przez Sąd,kieruje Komisja ,może także rodzina,ale po uprzednim badaniu przez psychologa i psychiatrę,czy dana osoba jest uzależniona.


anonim na Wapno.info

00:00 27-05-2010

Jest ustawa ale potrzebny jest nakaz sądowy. Z.D.


anonim na Wapno.info

15:00 26-05-2010

Proszę mi powiedzieć-w jaki sposób można zmusić kogoś do leczenia alkoholizmu?Czy jest na to jakaś ustawa?


anonim na Wapno.info

10:34 23-05-2010

Nie można się upić,nie sięgając po pierwszy kieliszek.Whisky szklaneczka ... i z mózgu sieczka.


anonim na Wapno.info

09:28 23-05-2010

Nieważne,co pijesz ani kiedy pijesz,ani gdzie pijesz,ani z kim pijesz,ani jak często pijesz-ważne,co robi z tobą pierwszy kiekiszek.


anonim na Wapno.info

08:29 22-05-2010

W życiu nie ma przypadków.Wszystko wielkie i małe jest kwestią wyborów.Bądż ostrożny.Naucz się słuchać,to jest sztuka.Traktuj wszystkich tak,jak chciałbyś być potraktowany


anonim na Wapno.info

08:23 21-05-2010

Dobrze jest,jeżeli możemy robić sobie z życia żarty.Gorzej,jeżeli jest odwrotnie. Andrzej N.Dobrowolski


anonim na Wapno.info

08:20 21-05-2010

Miłość do Boga i miłość do ludzi są jak dwie części tych samych drzwi,trzeba używać je obie zarówno wtedy,gdy chce się je otworzyć. Sfiren Kierkeegard


anonim na Wapno.info

14:52 19-05-2010

"Trele morelę"-nie udało Ci się?SZKODA


anonim na Wapno.info

08:10 19-05-2010

Piłeś może dawno,ale to nie znaczy,że daleko Ci do kieliszka. Zamiast słowo "kłopot"używaj słowo"możliwość". Spotkanie z człowiekiem polega na tym,by on w Tobie zaistniał,by on stał się w Tobie obecny.


anonim na Wapno.info

19:20 18-05-2010

Trele morele o tej silnej woli...Wiem co mówię.


anonim na Wapno.info

07:45 18-05-2010

Tak to prawda,ale to jest choroba i to choroba i na własne życzenie,dlatego trzeba "chcieć" Jak chcesz wyzdrowieć to musisz mieć silną wolę,wiem że to trudno,ale to trochu i dalej.........


anonim na Wapno.info

19:58 17-05-2010

Łatwo powiedzieć,trudniej zrobić.W teorii wszystko jest takie proste,a w życiu jest zupełnie inaczej...


anonim na Wapno.info

09:04 17-05-2010

Rodzicu chroń dziecko przed chorobą uzależnień.Nigdy nie jest za wcześnie.Nigdy za póżno.Dziecko powinno wiedzieć,że może liczyć na rodziców,że nie jest sam,jesteś z nim.Będę z Tobą dopóki Ty nie zauważysz,że tak jest.Mów o swoim bólu,chcę wysłuchać,chcę się z tym zmierzyć.Unikaj przemocy-przemoc powoduje przemoc.


anonim na Wapno.info

13:50 16-05-2010

Tu robisz sobie żarty!Mam nadzieję,że to nie jest-prawda?O ile tak to szukaj pomocy,a na pewno ją dostaniesz!


anonim na Wapno.info

12:58 16-05-2010

Lubię palić trawę. Hose.


anonim na Wapno.info

14:56 15-05-2010

Ludzie,którzy piją regularnie ryzykują bardziej niż Ci co piją sporadycznie i w niewielkich ilościach.U większości osób w miarę długotrwałości używania napojów alkoholowych wzrasta tolerancja organizmu na alkohol,to znaczy żeby osiągnąć określony efekt,trzeba pić coraz więcej.Regularne i częste picie prowadzi przeważnie do uzależnienia i rozmaitych dolegliwych tego konsekwencji.Nawet w minimalnych ilościach alkohol może stać się niebezpieczny.Uważaj na brata On ma już problem!


anonim na Wapno.info

19:53 14-05-2010

Proszę mi podpowiedzieć,jak wytłumaczyć bratu,że jest alkoholikiem?Nadmienię,że potrafi nie pić przez 4 miesiące,a potem pić przez 2 tygodnie bez przerwy.Według mnie jest to alkoholizm,ale brat uważa,że nie.Kiedy zaczyna się alkoholizm?


Zajrzyj tutaj

Piosenki

Czytaj także

Zacna Nuta

Nasi Przyjaciele

O Wapnie

O nas

Wapno.info

Portal tworzony z myślą o Tobie

Portal społecznościowy Wapno.info powstał z myślą o aktualnych i byłych mieszkańcach Wapna. Jest miejscem spotkań przyjaciół i znajomych oraz źródłem cennych informacji. Więcej...